Foglalkozások Vácon és Verőcén
.
ISKOLA-ELŐKÉSZÍTŐ a magabiztos iskolakezdéshez
Kiscsoportos fejlesztő foglalkozás óvodáskorú gyermekeknek
Heti 2 alkalommal, nagycsoportos gyerekek felkészítését vállalom az iskolai életre, kis csoportos foglalkozás keretében.
Mitől MÁS ,mint egy hagyományos iskolaelőkészítő?
játék + gyermek szeretet + komoly szakértelem
A gyermekek fejlesztése minden esetben egyénre szabottan történik a 14 részképesség terület felmérése alapján. Ez adja a tudományos és mérhető alapját a fejlesztésnek.
A szülő szemszögéből:
-
A fejlesztés háttérben komoly szakmai munka folyik: az iskola-előkészítőt látogató gyerekek 2 alkalommal szeptemberben és májusban egy komplex iskolaérettségi vizsgálaton vesznek részt, a szülő számára minden részképességben tudományosan, mérhetően nyomon követve a Gyerekek kognitív fejlődését.
-
A tanmenet : diszlexia és diszkalkulia prevencióra épül
-
mozgásos: fejlesztem az írásmozgás koordinációt, finommotorikát, koncentrációt
-
mini osztálykeretben (maximum 4-6 fő) fejlesztem a szociális képességeket
A gyermek szemszögéből:
-
a fejlesztés keretét sok mese és játék adja (beszédértés, beszédkészség, szókincs-, kommunikációs képesség fejlesztése)
-
megtanulnak együttműködni társaikkal, (szociális készségek)
-
sok szeretettel ám határozáttsággal elsajátítják az iskolában szükséges viselkedési formákat, (magatartás)
És hogy mit rejt a kincsesláda? Nos ezt nagyon izgalmas megtudni óra után 😊
ISKOLAÉRETTSÉGI VIZSGÁLAT
Óvodáskorú gyermekek számára.
Iskolaérett vagy mégsem?
Szülői kérésre komplex iskolaérettségi vizsgálatot készítek.
Az iskolaérettségi vizsgálat, beiskolázás előtt álló gyermekek iskolaérettségi állapotát, a legmagasabb szakmai szinten mérő, értelmi, érzelmi és szociális felkészültségét vizsgáló eljárás. A felmérés kb. 1 óra. A kiértékelés 1-2 nap, ezután után a szülővel további 1-1,5 órában részletesen ismertetem az eredményt, ami írásos formában is átadásra kerül.
A vizsgálat az esetleges diszlexia, diszgráfia, és diszkalkulia előszűrésére, valamint a fejlesztendő, vagy kiemelkedően fejlett területek azonosítására is alkalmas. A vizsgálat lehetővé teszi egyéni fejlesztési terv készítését, amely segítségével az óvodás korú gyermekek fejlesztendő képességei az iskolai tanulmányok megkezdése előtt már fejleszthetőek. Ezáltal a gyermek sikerélménnyel kezdheti az iskolát.
Egyéni fejlesztés
3-14 éves korig
A fent részletezett előzetes felmérés után, egyénre szabott fejlesztési tervvel várok minden gyermeket, aki:
• Egyszerűen csak felkészültebben, magabiztosabban kezdené az iskolát,
• Valamely részképessége még nincs iskolai szinten, ami zavarhatja majd a tanulásban,
• Nehezebben koncentrál, elkalandozik a figyelme,
• Kicsit lassabb a többieknél,
• Nehezebben tanul,
• Tanulási nehézséggel küzd (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia),
• Kiemelkedő teljesítménnyel rendelkezik bizonyos területen (tehetséggondozás).
Célom, hogy gyermeke képességeit kibontakoztatva, sikeres, vidám, pozitív gondolkodású legyen!
Mesekuckó
Kiscsoportos mesefoglalkozás óvodáskorú gyermekeknek
A mesék csodálatos világa rokonságban áll a gyermeki világgal. A mese szórakoztat, élményt nyújt, fejleszti a fantáziát és segít eligazodni a gyermekeknek a világban.
A gyermek szívesen azonosul a mese azon szereplőivel, akik saját, szimbolikusan megjelenített problémáját közvetítik. A mesékben mindig szerepel a nehéz helyzetek megfelelő megoldási módja, s ezt követve, a gyermek képes megküzdeni saját problémájával.
Manapság sajnos,egyre kevesebb idő jut mesélésre és egyre több az igazi értékkel nem bíró mese-történet gyermekeink életében. Bizony nehéz kiszűrni a talmi csillogásoktól mentes, tiszta értékeket hordozó, örök igazságokat közlő meséket. A Mesebolt erre próbál meg lehetőséget nyújtani.
Várom, azokat a 4-6 éves korú gyermeket, akik szeretnének mesehallgatóvá,
mesemondóvá vagy meseszereplőkké válni.
A foglalkozásokba bármikor be lehet kapcsolódni, egy foglalkozáson maximum 6 gyermek vesz részt.